مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه از آماده سازی بازارچه مرزی "تیله کوه" خبر داد و افزود: تمامی زیرساخت این بازارچه جهت بازگشایی فراهم شده است.

صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 31 ساله سازمان همیاری شهرداری ها، گفت: این سازمان یک نهاد غیر دولتی است که وظیفه ذاتی آن پشتیبانی و حمایت از شهرداران در حوزه های مختلف آموزشی، فنی، حقوقی، مالی و... است.

خدادادی در تشریح خدمات آموزشی ارائه شده از سوی این سازمان به 35 شهرداری استان، گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان یک دانشگاه علمی کاربردی دارد که در قالب ۱۲ رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته های مرتبط با فعالیت شهرداری ها و سازمان های زیر بخش استانداری به ارائه خدمات آموزشی می پردازد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۷۰ دانشجو در این دانشگاه زیر نظر اساتید مجرب مشغول به تحصیل هستند.

وی به خدمات حقوقی این سازمان به شهرداری ها هم اشاره کرد و افزود: سازمان موظف است برای شهرداری های تازه تاسیس و شهرداری هایی که کارشناس حقوقی ندارند، پیگیری های حقوقی لازم در خصوص پرونده های آنها در محاکم قضایی را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از خدمات دیگر سازمان اعطای تجهیزات ارزان قیمت به شهرداریها است. این سازمان تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها را به قیمت دولتی و ارزان خریداری کرده و در اختیار شهرداری ها قرار می دهد.

پیگیری راه اندازی "موسسه گردشگری"/ انجام هماهنگی برای ارجاع سازمان یافته "بیماران عراقی" به مراکز درمانی استان

خدادادی به سایر حوزه‌های فعالیت سازمان همیاری شهرداری ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از بحث های مهم در استان و شهرها بحث گردشگری است، به جد پیگیر فعال کردن موسسه گردشگری سازمان هستیم.

وی افزود: این موسسه در گذشته فعال بود که بنا به دلایلی تعطیل شد و به دنبال فعال سازی دوباره آن هستیم.

این مسئول به ظرفیت خوب گردشگری استان بویژه در منطقه اورامانات اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این موسسه می توانیم زمینه برگزاری تورهای گردشگری برای پرسنل شهرداری ها را هم فراهم کنیم.

خدادادی با بیان اینکه مراحل فعال سازی این موسسه در حال پیگیری است، گفت: هم اکنون پیگیر اخذ مجوز از وزارت کشور هستیم.

وی به فعالیت سازمان همیاری های شهرداری های استان در حوزه توریسم درمانی هم اشاره کرد و افزود: با گرفتن مجوز این موسسه، عملا می توان در حوزه توریسم درمانی هم ورود کرد.

وی افزود: بیماران عراقی بسیاری هستند که جهت درمان به ایران مراجعه می کنند و با توجه به تاکید استاندار و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درصددیم آنها را به مراکز درمانی استان متصل کنیم.

خدادادی خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان با شرکت های عراقی هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد که بیماران عراقی بتوانند به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری بیماران عراقی همان ورودی مرز سرگردانند که جهت درمان به کدام استان و شهر و به کدام مرکز درمانی مراجعه کنند و با این کار عملا بیماران به مراکز درمانی استان ارجاع می شوند.

"تیله کوه" آماده بازگشایی است

خدادادی در ادامه از تامین زیرساخت های مرزی به عنوان حوزه دیگر فعالیت سازمان همیاری شهرداری ها یاد کرد و افزود: در حال حاضر سازمان در مرزهای سومار، شوشمی و شیخ صله به عنوان کارگزار فعالیت دارد. علاوه بر اینها اخیرا تامین زیرساخت های بازارچه تیله‌کوه هم به سازمان واگذار شده است.

این مسئول به تعطیلی این بازارچه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی زیرساخت های لازم برای بازگشایی این بازارچه فراهم است و تنها منتظر موافقت مقامات عراقی هستیم.

وی افزود: اخیرا مدیر اجرایی گمرکات عراق با هیات همراه در مرز و در محل بازارچه تیله کوه ملاقاتی با مسئولان گمرک استان داشتند وپس از  مشاهده امکانات بازارچه از بازگشایی آن استقبال کردند.

وی به مساحت 50 هکتاری بازارچه تیله کوه اشاره کرد و افزود: اگر طرف عراقی اعلام موافقت کند، بازارچه تیله کوه از هر نظر آماده بازگشایی و شروع فعالیت است.

خدادادی خاطرنشان کرد: پس از بازدید صورت گرفته قرار است ظرف 10 روز آینده طرف عراقی نتیجه را اعلام کند که در صورت موافقت به زودی شاهد شروع فعالیت این بازارچه خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا بازگشایی این بازارچه تاثیر بسیاری در اشتغال مردم سرپل ذهاب خواهد داشت.