مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان کرمانشاه از پیگیری جابجایی منطقه ویژه قصرشیرین خبر داد.

صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین، گفت: این منطقه محدوده منطقه ویژه قصرشیرین را هم شامل می شود و عملا با راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین، منطقه ویژه در این محدوده کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی افزود: در همین راستا تصمیم به جابجایی منطقه ویژه قصرشیرین گرفته ایم.

خدادادی گفت: در حال حاضر این منطقه 1335 هکتار مساحت دارد که حدود 70 هکتار آن در قالب قراردادهای حقوقی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه، گفت: بخشی از زیرساخت های این منطقه شامل آب، برق، گاز، فیبرنوری و ... هم  آماده است و بخشی از آن در حال انجام است

وی افزود: با توجه به مصوبه منطقه آزاد قصرشیرین، به ناچار باید جهت کارایی بیشتر منطقه ویژه، این منطقه جابجا شده و به نقطه ای دیگر در جغرافیای قصرشیرین که دارای مرز باشد، منتقل شود.

خدادادی گفت: در حال حاضر انتقال این منطقه به محدوده سومار پیشنهاد شده که تحقق آن علاوه بر نقشی که در رونق اقتصادی سومار خواهد داشت، موجب بازگشت مهاجران به شهر سومار می شود و عملا سومار با این منطقه دوباره زنده می شود.

وی افزود: علاوه بر این، با جابجایی منطقه ویژه قصرشیرین به محدوده سومار، مردم گیلانغرب هم منفعت بیشتری از این منطقه خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مطالعات این کار انجام شده و استعلامات لازم از سازمان اخذ شده است.

خدادادی افزود: در ادامه روند کار این طرح باید در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و سپس جهت صدور مجوز به دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه ارسال شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح 500 هکتار زمین در محدوده سومار برای راه اندازی منطقه ویژه قصرشیرین در نظر گرفته شده است.