مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی چهار سایت بازیافت پسماند در استان خبر داد.

صادق خدادادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ورود این سازمان در بحث راه اندازی سایت های بازیافت پسماند در سطح استان، گفت: در این زمینه جلساتی با شهرداری های استان برگزار شده است.

وی از هدف گذاری برای راه اندازی چهار سایت بازیافت پسماند زباله در سطح استان خبر داد و افزود: در این زمینه تقسیم بندی در سطح استان صورت گرفته که در هر یک از چهار منطقه استان یک سایت بازیافت پسماند راه اندازی شود.

خدادادی خاطرنشان کرد: در همین راستا در قصرشیرین، ازگله، گیلانغرب و سرپل ذهاب با محوریت سرپل ذهاب، در اسلام آبادغرب، حمیل، گواور، دالاهو و گهواره با محوریت اسلام آبادغرب، در اورامانات با محوریت جوانرود و در شرق استان با محوریت صحنه چهار سایت بازیافت پسماند راه اندازی می شود.

این مسئول به خطرات زیست محیطی دفع غیراصولی پسماندها و از طرفی ارزش بالای این طلای کثیف درصورت بازیافت اشاره کرد و افزود: انتظار است نمایندگان کمک کرده تا بتوانیم اعتبار لازم برای راه اندازی این چهار سایت بازیافت تامین کنیم.

خدادادی به تجربه ایجاد سایت بازیافت پسماند در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سایت بازیافت پسماند در شهر کرمانشاه فعال است و می توانیم از تجربه این سایت در نقاط دیگر استان بهره بگیریم.

مدیر عامل  سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه اعتبار لازم برای راه اندازی این چهار سایت بازیافت پسماند را حدود 128 میلیارد تومان اعلام کرد.

خدادادی تاکید کرد: در صورت تامین این اعتبار ظرف شش تا 9 ماه این چهار سایت در نقاط مختلف استان راه اندازی می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به ضرورت بازیافت زباله های استان این انتظار از نمایندگان هست که تلاش جدی در زمینه تامین اعتبار لازم برای این پروژه ها داشته باشند.