شهر قصر شیرین در استان کرمانشاه هم مرز با کشور عراق و دسترسی به اقلیم کردستان عراق دارای ظرفیتهای اقتصادی ویژه ای در حوزه تجارت بین الملل و بازرگانی و تبادلات مرزی دارد.

تدوین کنندگان چشم انداز توسعه ایران و طرحهای آمایش سرزمین در حوزه ملی و استانی ، برای بهره برداری از این پتانسیل بین المللی ، پیشنهاد تقویت این مرز در حوزه اقتصادی را داده اند و در همین راستا ، منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین با مسوولیت و تولیت سازمان همیاری شهرداریهای استان تاسیس گردیده و اقدامات زیر ساختی در آن منطقه صورت گرفته است .

برای سهولت تبادلات اقتصادی در این منطقه اقدام به ایجاد مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی در جوار مرز ایران و عراق و در داخل محدوده مصوب منطقه ویژه اقتصادی شده است که دارای دهها فروشگاه و مرکز نمایشگاهی می باشد و آماده ارایه خدمات به تجار و بازرگانان و تولید کنندگان هر دو کشور می باشد تا هر یک از فعالین اقتصادی کشورمان با حضور در این مرکز و به نمایش گذاشتن نمونه محصولات خویش ، نسبت به معرفی خدمات و تولیدات و محصولات خویش به تجار و بازرگانان عراقی و اقلیم کردستان اقدام نمایند .

با توجه به اهمیت خاص این منطقه در تبادلات بازرگانی و اقتصادی بین چند کشور، اخیرا مصوبه ارتقای این منطقه به منطقه آزاد تجاری – صنعتی نیز اخذ شده و بزودی اقدامات زیر ساختی آن نیز آغاز میشود .

اینک سازمان همیاری شهرداریهای استان کرمانشاه که مسوولیت مدیریت این منطقه را به عهده دارد  ضمن دعوت صمیمانه از تمام تولید کنندگان ، صادر کنندگان و فعالین حوزه های بازرگانی بین المللی و بازاریابی خارجی تا با ایجاد شعبه یا نمایندگی فعالیت خود در مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین ، زمینه حضور خدمات و محصولات خود در بازار عراق و اقلیم کردستان را فراهم آورند و این سازمان با درک اهمیت این موضوع برای کشور و در راستای حمایت از فعالین اقتصادی هر دو کشور ، خدمات و تسهیلات و تخفیفات ویژه ای را در برنامه خود پیش بینی نموده است . علاقمندان برای استفاده از این تسهیلات و امتیازات میتوانند با معاونت سرمايه گذاري و اقتصادی سازمان همیاری شهرداریهای استان کرمانشاه وارد مذاکره شوند .